Tips

Thuis, dag 2

Doe samen enkele yoga-oefeningen. Hierbij vind je alvast enkele ideetjes:

De helikopter

Een fijne oefening om in de ochtend te doen met je kind! (als je een ochtendmens bent en tijd over hebt 😉 )Plaats je benen op heupbreedte en zwaai met je armen van links naar rechts om je lichaam heen. Even lekker alles los schudden; je voeten, benen, armen…alles! Je krijgt energie van deze oefening en je bent meteen klaar voor de dag!

De boot

Zet je voetzolen tegen elkaar. Pak elkaars handen vast en breng je voetzolen omhoog. Een mooie manier om contact te maken met elkaar!

Spiegelen

Je zit tegenover elkaar. En je raakt elkaars handen net niet aan. Je kunt de energie voelen van je kind. Spreek van te voren af wie er spiegelt. Leuke oefening voor verbinding en fun.

Massage

Voor het slapen gaan kun je je kind masseren. Een moment van rust en een moment met elkaar. Je kunt er een verhaal bij vertellen. Zoals het weerbericht. Wat voor weer was jij vandaag? Je kunt het antwoord van je kind op de rug tekenen.

De hond

Voor jezelf en voor je kind is dit een hele ontspannende oefening. Als je deze oefening elke dag doet, zullen je armen, benen en rug sterker worden. Plaats je handen en knieën op de mat. Je handen stevig in de mat. Je knieën breng je op heupbreedte. Breng dan je zitvlak omhoog, richting het plafond! Voor kids is 3 à 4 ademhalingen voldoende.

Geraak niet in de knoop en geniet van elkaar! 😉

Veel plezier samen!!

Geef een reactie

Back to top button